PELLE – Galleria Patricia Armocida – Milano

PELLE
KATHARINA ARNDT, PETER DOYLE, JEREMYVILLE, DANNI PANTEL***English Below***
Inaugurazione Mercoledì 25 Gennaio 2023, ore 19:00

26 Gennaio – 10 Marzo 2023 La Galleria Patricia Armocida è lieta di presentare la mostra collettiva degli artisti Katharina Arndt, Peter Doyle, Jeremyville e Danni Pantel, dal titolo “PELLE”. 
 
“PELLE” è una riflessione sulla forza istintuale del sentire, della rivelazione emotiva e del suo processo di esternalizzazione. 
 
In questa collettiva, “PELLE” si declina nelle sue infinite modalità d’espressione e di lettura: confine tra ciò che è superficiale e ciò che è profondo, involucro che espone e protegge; luogo del contatto e dell’attaccamento, simbolo della relazione fisica ed emotiva dell’essere umano.  
 
Le narrative dei quattro artisti si intersecano con temi ricorrenti, ma anche in antitesi tra loro. 
 
In Danni Pantel la tela prende vita attraverso una gestualità spontanea in cui l’interazione tra forma, colore, spazio e il rapporto tra questi elementi sono sempre strettamente legati alla sua vita interiore. È il portare in superficie una profondità nascosta e confusa. Man mano che l’osservatore si avvicina all’opera la struttura diventa più visibile attraverso la matericità delle forme e delle linee, le quali a distanza sembrano ancora lisce e definite. Il suo lavoro è un invito ad entrare in questo spazio di tensione tra apparente perfezione e vulnerabilità dell’aprirsi all’introspezione. 
 
Altrettanto personale e intima è l’arte di Peter Doyle, che si fa portatore del percorso opposto: dalla superficie alla profondità, andando a scavare lo stato d’animo dei soggetti, restituendone una prospettiva brutalmente onesta.
Le sue tele intense e non naturalistiche raffigurano ciò che si trova sotto la superficie. Scava un pensiero o un sentimento e lo preserva attraverso le sue interpretazioni non ortodosse di vita quotidiana, altrimenti banali.
 
La pelle diventa, allora, il limite dell’identità in relazione con gli altri, ognuno nella solitudine della propria intimità, come isole separate e mute. 
 
I dipinti veloci e colorati di Katharina Arndt ironizzano sull’estetica consumistica di massa di una società contemporanea decadente e sovrabbondante nel rappresentare la propria vita quotidiana nell’era digitale.
“Il corpo rasato appartiene al tema della superficie liscia, senza alcuna resistenza, come una mente conformista” dichiara l’artista; è metafora dell’eterna giovinezza, artificiale, acritica, velleitaria e convenzionalista. La Arndt trasferisce questa idea nel materiale e nel contenuto della sua pittura. Lavora su supporti artificiali come PVC e plexiglass con vernice acrilica lucida. Motivi e mezzi veloci, ridotti, quasi infantili fungono da specchio artistico della quantità e velocità delle scene percepite. Il suo lavoro è la rappresentazione dello psicodramma di una società dei consumi positivista che cerca di sfuggire alla propria mortalità.
Per le opere di Jeremyville l’atto artistico sembra risuonare in un percorso collettivo che si completa nella codificazione di un linguaggio comune attraverso un’iconografia universale fatta di simboli, immagini e segni grafici. Le sue silenziose storie a fumetti narrano della politica dell’emozione, della nostra relazione con la natura e tra noi. La natura e la città sono gli scenari in cui ambienta le sue brevi e fulminee narrazioni che spesso toccano tematiche ecologiche. Sono piccole vignette sulla condizione umana in tutte le sue stratificazioni e contraddizioni. Sono rappresentazioni di stati d’animo, di emozioni illustrate con una narrazione circolare dal finale aperto di una storia quasi senza fine.  
BIOGRAFIE 
Katharina Arndt Katharina Arndt (1981, Oschatz) vive e lavora a Berlino e Barcellona. Tra il 2000 e il 2005 ha studiato presso l’Università di Belle Arti di Braunschweig, in Germania e nel 2006 Katharina Arndt ha conseguito il titolo di Meisterschülerin di John M. Armleder (1948), artista concettuale, performativo e oggettuale, pittore, scultore e critico d’arte svizzero.
Le opere di Katharina Arndt sono attualmente parte della Collezione di Saatchi Gallery, Londra, Regno Unito e Sammlung Haupt, Berlino, Germania

I suoi lavori sono stati esposti in numerose gallerie e musei d’Europa, tra le personali ricordiamo: BLONDE: Modern Women, RedD Gallery, Creta, Grecia, 2022, Forever YOUNG,  Uxval Gochez Gallery, Barcellona, Spagna 2021, Easy Easy Framed, Berlino Germania, 2021, Never Not Pretending FANG Studio, Leipzig, Germania, 2021; Faye Dunaway on Mondays, Strayfield Gallery, Copenaghen, Danimarca, 2020; Virtual Reality, ARD-Hauptstadtstudio, Berlino, Germania, 2016.

Tra le mostre collettive: Vom Stilleben zum Foodporn | From Still Life to Food Porn, Museum Brot und Kunst, Ulm, Germania, 2022/2023; KINK, RedD Gallery, Creta, Grecia, 2022; Höhenrausch #2, Collectors Room, Amburgo, Germania, 2021; Needful Things, Uxval Gochez Galerie, Barcellona, Spagna, 2021; Spring Art Auction Weserhalle, Berlino, Germania, 2021; Luxus Naturae, BcmA, Berlino, Germania, 2021; Art Still Flourishes, Visual Space, London, Regno Unito, 2021; Paganismus, Neues Kunsthaus, Ahrenshoop, Germania, 2020; Dark and Stormy, Espronceda Center&Culture, Barcellona, Spagna, 2019; Jealous Needs you, Saatchi Gallery, Londra, Regno Unito, 2018. 

Peter Doyle
Peter Doyle (1992, Dublino) è un artista autodidatta che vive e lavora a Parigi. I suoi dipinti, che ritraggono personaggi in una vasta gamma di scene spontanee di vita quotidiana, catturano l’attenzione dello spettatore attraverso un fascino interiore e di mistero. Il suo lavoro é ispirato dall’attenta osservazione del mondo che lo circonda e che egli reinterpreta con la propria fantasia a sensibilità. L’artista esplora i paesaggi interiori dei suoi soggetti in momenti di pausa e di inazione, trasformando una scena banale in un momento di rivelazione più profonda che riverbera in ogni osservatore in modo diverso. 

Tra le sue mostre personali ricordiamo: Thik Spit,Hangtough Contemporary, Dublino, Irlanda 2022; The Uncanny Valley – Peter Doyle & Conor Murgatroyd, The Room, Londra, Regno Unito 2022; Bitter Ruby Red, Changing Room Gallery, Londra, Regno Unito, 2021; Peter Doyle: In Plain Sight, Blackwhite Gallery, Londra, Regno Unito,  2019; A Stags Head, Atelier Maser, Dublino, Irlanda, 2018.
Tra le mostre collettive ricordiamo: Paipear, Hangtough Contemporary, Dublino, Irlanda 2022; Raising boys, Blackwhite Gallery, Londra, Regno Unito, 2022.
 
Jeremyville
Jeremyville (1973, Sydney) è un artista, designer e scultore nato e cresciuto in Australia e residente a New York. 
 
Il lavoro di Jeremyville è presente  in numerose collezioni private e pubbliche ed è stato esposto in fiere d’arte internazionali, musei, istituzioni artistiche e punti di riferimento culturali a livello internazionale, tra cui Miami Art Basel, KIAF, Cooper Hewitt Museum, Brooklyn Museum, The Andy Warhol Museum, La Casa Encendida a Madrid, 798 Arts District a Pechino, il Museo Madre di Napoli, la Galleria Bunkamura a Shibuya Tokyo, il New Museum a New York, Cappellini e il Museo di Arte e Design.
Uno dei suoi progetti più importanti è la sua serie in continua crescita di “Community Service Announcements”, composta da oltre 3.000 opere d’arte che condivide in tutto il mondo attraverso installazioni di arte pubblica, sculture monumentali, murales, animazioni, dipinti, stampe, multipli ed edizioni.
Lo Studio Jeremyville ha collaborato con importanti Brand tra cui Lacoste, Apple, Google, Hugo Boss, Adidas, Colette e il New York Times, e con partner culturali come il Brooklyn Museum e il Cooper Hewitt Museum per installazioni di arte pubblica. 
Tutte queste collaborazioni e progetti hanno contribuito a introdurre il messaggio di positività e riflessione di Jeremyville nella nostra vita quotidiana e nei cuori e nelle menti delle persone in tutto il mondo.
 
Tra le più recenti mostre personali ricordiamo, The Streets of Jeremyville, Vroom & Varossieau, Zaandam, Paesi Bassi, 2022; The Streets of Jeremyville, Gallery Stan, Seoul, Corea del Sud, 2022; Studio Jeremyville: The Things I Think I Need and What I Really Need, Lorin Gallery, Los Angeles, USA, 2021. 
   
Danni Pantel  
Danni Pantel (1989, Erlangen) vive e lavora a Berlino.  
I suoi dipinti e le sue sculture sono presenti in collezioni nazionali e internazionali, tra cui la Collezione Pizzuti del Columbus Museum of Art, Columbus, USA e la Mora Art Foundation, Liechtenstein
 
Tra le mostre personali più recenti: The Milk Is Sour, Collectors Room, Amburgo, Germania, 2022; The Kids Are Having None Of It, Kanya Kage, Berlino, Germania, 2020; Hysteria, DUVE Berlino, Germania, 2019; It Takes Two, DUVE Berlino/ Monica Eulitz New York, Allan Street, New York, US, 2019;  She Never Really Looked Nice, Ibiza, Spagna, 2018; Serindipitous Intention, DUVE Berlin, Berlino, Germania, 2017;  Solo In The Dojo, Alte Münze, Berlino, Germania, 2016. 

Tra le mostre collettive e le collaborazioni più recenti: Meet Us on Jupiter, Collection Room, Amburgo, 2022; Limbo Land, Culterim Gallery, Berlino, Germania, 2022, Paradise Room, Goodroom by J. Fricke-Waldthausen, Berlino, Germania, 2022; Natural Selection, Room 57 Gallery, New York City, USA, 2022, Abstract, Room 57 Gallery, New York City, USA, 2021, Nothing’s Gonna Change My World, Raumwww, Berlino, Germania, 2021, Talking About Next Generation, Eigenart Lab / Collectors Room, Amburgo, Germania, 2021, Heatwave, Room57 Gallery, New York City, USA, 2021, Outset Germany Switzerland, charity auction, St. Moritz, Switzerland, 2021; Chapter One, Room57 Gallery, New York City, USA, 2020; Painting Before Painting, Galleria Alessandro Albanese, Milano, Italia, 2020; Harmony, Belvedere Art Space, Beirut, Libano, 2020; Transitions, The Solar Panel Art Series, by Olafur Eliasson, Berlin, Germany, 2019. Art Biesenthal, Biesenthal, Germany 2019; Kollegtief Studio, Berlin Germany, 2016.  ***********
Opening Wednesday, January 25, 2023, 7:00 p.m.
January 26 – March 10, 2023 Galleria Patricia Armocida is pleased to present “PELLE”, the group exhibition with works by Katharina Arndt, Peter Doyle, Jeremyville, and Danni Pantel. 
 
“PELLE” is a reflection on the instinctive force of feeling, on emotional revelation and the externalization process.
 
In this group exhibition, “PELLE” is conveyed through infinite means of expression and interpretation: the boundary between that which is superficial and that which is profound, the covering that is exposed and protects, the place where contact and attachment take place, the symbol of humankind’s physical and emotional relationships. 
 
The narratives of the four artists intersect with recurring themes but are also in contrast with each other.  
 
In Danni Pantel’s work, the canvas comes to life through a spontaneous-gestural process where the interplay of form, color, space and the relationship of these elements are always closely linked to inner life, bringing a hidden and confused depth to the surface. As the viewer nears the work, the structure becomes more visible through the materiality of the forms and lines which, from a distance, seem smooth and defined. Her work invites us into this space of tension between apparent perfection and vulnerability in opening up to introspection.
 
Peter Doyle’s art is also personal and intimate, but moves in the oppose direction: from the surface to the depths, delving into the frame of mind of the subjects, resulting in a brutally honest perspective.
His intense and non-naturalistic canvases depict that which lies beneath the surface. He excavates a thought or feeling and preserves it via his unorthodox renderings of otherwise mundane moments.
 
Hence, skin becomes the perimeter of identity in relation to others, each in the solitude of their own intimacy, like separate and mute islands. 
Katharina Arndt’s fast and colorful paintings ironize the contemporary mass consumerist esthetic of a decadent, abundant society in picturing everyday life in the digital age.

“The shaved body belongs to the topic of a smooth surface, without any resistance, like a conformist mind”, declares the artist, a metaphor for eternal youth, as artificial, uncritical, superficial and conformist. Arndt transposes this idea to the material and content of her work. She uses artificial mediums such as PVC film and Plexiglas with glossy acrylic paint. Fast, reduced, almost childlike, motifs and medium function as an artistic mirror of the quantity and speed of perceived scenes. Her work presents the psychodrama of a positivist consumer society that tries to escape its own mortality.
As for Jeremyville’s works, the artistic act seems to resonate in a collective journey that concludes with the codification of a common language through universal iconography made up of symbols, figures, and graphic signs. His mute comic stories depict the politics of emotions, our relationship with nature and with each other. Nature and cities are the settings for his short, snappy stories that often have environmental undertones. His cartoons address the human condition in all of its layers and contradictions. They are representations of states of minds and emotions illustrated through circular narratives with open endings and storylines without endings.
BIOGRAPHIESKatharina Arndt Katharina Arndt (1981, Oschatz) lives and works between Berlin and Barcelona. From 2000 to 2005 she studied Fine Arts at Braunschweig School of Art in Germany, and in 2006 she obtained her Master of Fine Arts with John Armleder (1948), a Swiss multi-talented conceptual artist, performance and object artist, painter, sculptor and art critic.
Katharina Arndt’s works are currently part of the collections of Saatchi Gallery, London, UK and Sammlung Haupt, Berlin, Germany.

Her works have been exhibited in numerous galleries and museums in Europe, some noteworthy solo shows: BLONDE: Modern Women, RedD Gallery, Crete, Greece, 2022, Forever YOUNG, Uxval Gochez Gallery, Barcelona, Spain, 2021, Easy Easy Framed, Berlin, Germany, 2021, Never Not Pretending FANG Studio, Leipzig, Germany, 2021; Faye Dunaway on Mondays, Strayfield Gallery, Copenhagen, Denmark, 2020; Virtual Reality, ARD-Hauptstadtstudio, Berlin, Germany, 2016.

Some group shows: Vom Stilleben zum Foodporn | From Still Life to Food Porn, Museum Brot und Kunst, Ulm, Germany, 2022/2023; KINK, RedD Gallery, Crete, Greece, 2022; Höhenrausch #2, Collectors Room, Hamburg, Germany, 2021;  Needful Things, Uxval Gochez Galerie, Barcelona, Spain, 2021; Spring Art Auction Weserhalle, Berlin, Germany, 2021; Luxus Naturae, BcmA, Berlin, Germany, 2021; Art Still Flourishes, Visual Space, London, UK, 2021; Paganismus, Neues Kunsthaus, Ahrenshoop, Germany, 2020; Dark and Stormy, Espronceda Center&Culture, Barcelona, Spain, 2019; Jealous Needs you, Saatchi Gallery, London, UK, 2018. 
 
Peter Doyle
Peter Doyle (1992, Dublin) is a self-taught artist who lives and works in Paris. His paintings, which depict characters in a wide array of spontaneous scenes of everyday life, capture the viewer’s attention through an inner charm and mystery. His work is inspired by observation of the world around him and he reinterprets it with his own imagination and sensitivity. The artist explores the inner landscapes of his subjects in moments of pause and idleness, transforming a banal scene into a moment of more profound revelation that reverberates differently in every viewer. 

Some of his solo shows: Thik Spit, Hangtough Contemporary, Dublin, Ireland 2022; The Uncanny Valley – Peter Doyle & Conor Murgatroyd, The Room, London, UK 2022; Bitter Ruby Red, Changing Room Gallery, London, UK, 2021; Peter Doyle: In Plain Sight, Blackwhite Gallery, London, UK, 2019; A Stags Head, Atelier Maser, Dublin, Ireland, 2018.
Some groups shows: Paipear, Hangtough Contemporary, Dublin, Ireland, 2022; Raising boys, Blackwhite Gallery, London, UK, 2022.
 
 
Jeremyville
Jeremyville (1973, Sydney) is an artist, designer, and sculptor born and raised in Australia, who lives in New York. 
 Jeremyville’s work is present in numerous private and public collections and has been shown in international art fairs, museums, art institutions, and cultural landmarks worldwide such as Miami Art Basel, KIAF, Cooper Hewitt Museum, Brooklyn Museum, The Andy Warhol Museum, La Casa Encendida in Madrid, 798 Arts District in Beijing, Museo Madre of Naples, Bunkamura Gallery in Shibuya Tokyo, New Museum in New York and the Museum of Art and Design.
One of his most important projects is the every-growing series “Community Service Announcements”, composed of over 3,000 artworks shared worldwide through public art installations, monumental sculptures, murals, animation, paintings, prints, multiples and editions. 
Jeremyville Studio has collaborated with important brands such as Lacoste, Apple, Google, Hugo Boss, Adidas, Colette, and The New York Times, and has cultural partners such as Brooklyn Museum and Cooper Hewitt Museum for public art installations.
These collaborations and projects have helped introduce Jeremyville’s message of positivity and observation of daily life on the streets of our cities and in the landscapes of our hearts.
 
Some recent solo shows: The Streets of Jeremyville, Vroom & Varossieau, Zaandam, The Netherlands, 2022; The Streets of Jeremyville, Gallery Stan, Seoul, Korea 2022; Studio Jeremyville: The Things I Think I Need and What I Really Need, Lorin Gallery, Los Angeles, USA, 2021.
 
 
Danni Pantel 
Danni Pantel (1989, Erlangen) lives and works in Berlin.
Her paintings and sculptures are represented in national and international collections, including the Pizzuti Collection of the Columbus Museum of Art (USA) and the Mora Art Foundation, Liechtenstein.
 
Some recent solo shows: The Milk Is Sour, Collectors Room, Hamburg, Germany, 2022; The Kids Are Having None Of It, Kanya Kage, Berlin, Germany, 2020; Hysteria, DUVE Berlin, Germany, 2019; It Takes Two, DUVE Berlin/ Monica Eulitz New York, Allan Street, New York, US, 2019;  She Never Really Looked Nice, Ibiza, Spain, 2018; Serindipitous Intention, DUVE Berlin, Berlin, Germany, 2017;  Solo In The Dojo, Alte Münze, Berlin, Germany, 2016. 

Some recent group shows and collaborations: Meet Us on Jupiter, Collection Room, Hamburg, Germany, 2022; Limbo Land, Culterim Gallery, Berlin, Germany, 2022, Paradise Room, Goodroom by J. Fricke-Waldthausen, Berlin, Germany, 2022; Natural Selection, Room 57 Gallery, New York City, USA, 2022, Abstract, Room 57 Gallery, New York City, USA, 2021, Nothing’s Gonna Change My World, Raumwww, Berlin, Germany, 2021, Talking About Next Generation, Eigenart Lab / Collectors Room, Hamburg, Germany, 2021, Heatwave, Room57 Gallery, New York City, USA, 2021, Outset Germany Switzerland, charity auction, St. Moritz, Switzerland, 2021; Chapter One, Room57 Gallery, New York City, USA, 2020; Painting Before Painting, Galleria Alessandro Albanese, Milan, Italy, 2020; Harmony, Belvedere Art Space, Beirut, Lebanon, 2020; Transitions, The Solar Panel Art Series, by Olafur Eliasson, Berlin, Germany, 2019. Art Biesenthal, Biesenthal, Germany 2019; Kollegtief Studio, Berlin Germany, 2016.